Alfabet M

Mathijs Leeuwis (Waalwijk, 1985) is ruim 12 jaar actief als professioneel muzikant. Voor lange tijd lag de focus op het schrijven en uitvoeren van zijn eigen liedjes, maar vanaf 2014 verschoof zijn aandacht volledig naar de pedal steel gitaar.

Michiel Deprez experimenteert met materialen en vormen en heeft oog voor esthetiek. Hierdoor ontstijgt hij het standaardspektakel, waarmee veel mensen circus associëren.

In zijn werk onderzoekt Maurits Wouters (1986) de verbeelding van collectieve, vaak vervagende herinnering. Specifiek in dit herinneringsproces speelt het medium (zoals film, video, home video, VHS) een grote rol.

Sinds vorig jaar is Murat Yildiz (1984) bezig met het onderzoeken en zichtbaar maken van bestaande relaties van ‘mens tot mens’ (taalkundig en verbaal), die erop gericht zijn de ander te beïnvloeden of te vormen. Mensen suggereren continu hun ideeën aan anderen. Ze breiden hun eigen ik verbaal uit door middel van andere personen.

Marijn Graven zoekt als regisseur naar hoe ze haar eigen realiteit en die van de specifieke acteurs die ze kiest, kan koppelen aan toneelrepertoire of wereldliteratuur, theatraliteit en spiritualiteit.

Matijs van de Kerkhof (Nuenen, 1977) heeft enige tijd gestudeerd aan de kunstacademie in Den Bosch, maar is als autodidact uitgegroeid tot een kunstenaar met een intrigerend en eigenzinnig oeuvre.

Cappella Pratensis en het Nederlands Kamerkoor gingen een uitdagende samenwerking aan met koren uit Noord-Brabant en Antwerpen om het dubbelkorig koorwerk van Anthony Pitts uit te voeren.

Martin en Inge Riebeek leggen zich toe op beeldende en audiovisuele kunst. Een van hun bekendste werken is ‘The Essential’, een serie internationale videoportretten waarin de kunstenaars wereldwijd mensen vragen naar de zin van hun bestaan.

Marthe Zink studeerde Autonome Beeldende Kunst in Den Bosch. Na de kunstacademie stapte ze over op tekenen. Daarnaast schrijft ze ook poëzie die vaak verband houdt met haar tekeningen.